Według tematów

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu prowadzi szerokie badania naukowe i otwiera się na współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Oferta jednostek naukowo badawczych jest bardzo szeroka i zdywersyfikowana oraz dopasowana do wymogów i oczekiwań jakie stawia współczesna gospodarka, stawiająca na stałą, realizowaną w coraz większej skali kooperację nauki z biznesem.

 

WIODĄCE KIERUNKI BADAWCZE W UJĘCIU SYNTETYCZNYM 

BIOTECHNOLOGIA

  • Biotechnologia w hodowli, badaniach i diagnostyce organizmów żywych
  • Aplikacje biomedyczne
  • Biotechnologia przemysłowa i jej zastosowanie w produkcji żywności

DIETETYKA I ŻYWNOŚĆ FUNKCJONALNA

JAKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI

EKOENERGETYKA I AGROENERGETYKA

DRZEWNICTWO

TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE

  • Zaawansowane technologie informatyczne
  • Technologie geomatyczne. Teledetekcja naziemna, lotnicza i satelitarna do obrazowania i analiz przestrzeni.

ROLNICTWO I OGRODNICTWO ZRÓWNOWAŻONE

  • Zrównoważona produkcja roślinna
  • Ogrodnictwo zrównoważone
  • Strategie zrównoważonego rozwoju 

KSZTAŁTOWANIE ŚRODOWISKA

  • Kształtowanie krajobrazu i terenów zieleni miejskiej
  • Inżynieria środowiska oraz kształtowanie obszarów niezurbanizowanych
  • Ochrona i rekultywacja  ekosystemów lądowych i wodnych
  • Biologiczne metody oceny środowiska - bioindykacja
  • Ochrona bioróżnorodności

PRODUKCJA ZWIERZĘCA

  • Modele zwierzęce w badaniach genetycznego i fizjologicznego podłoża chorób człowieka
  • Alternatywne źródła białka w żywieniu, profilaktyce i leczeniu zwierząt

LEŚNICTWO

  • Kształtowanie gospodarczych i infrastrukturalnych wartości lasu
  • Optymalizacja zarządzania drewnem oraz nowoczesne technologie pozyskiwania surowca drzewnego.

EKONOMIA

  • Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego.
  • Problemy rozwoju sektora rolno-żywnościowego i obszarów wiejskich w warunkach akcesji Polski do UE.
  • Analiza sytuacji ekonomicznej i finansowej gospodarki żywnościowej  i obszarów wiejskich.
  • Efektywność ekonomiczno-finansowa i organizacja przedsiębiorstw agrobiznesu oraz prawne i ekonomiczne aspekty.
  • Badania w obszarze rynku i marketingu.
  • Humanistyczne i społeczne problemy rozwoju społeczeństwa i gospodarki oraz ich implikacje dla polityki społecznej.