Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility FAQ | Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

FAQ

 

 

1. Kto może być Uczestnikiem Programu?

Program skierowany jest do 62 osób, które spełniają kryteria:

a) posiadają tytuł zawodowy/stopień naukowy co najwyżej doktora lub są w trakcie odbywania studiów III stopnia na UPP,

b) na dzień rozpoczęcia udziału w projekcie nie ukończyli/ły 35 roku życia

(wyjątek przedłużenia wieku zgodnie z interpretacją NCBR: jeżeli osoba przebywała na urlopie macierzyńskim, urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie ojcowskim, urlopie rodzicielskim lub urlopie wychowawczym, udzielonych na zasadach określonych w przepisach Kodeksu pracy albo pobierała zasiłek chorobowy lub świadczenia rehabilitacyjne w związku z niezdolnością do pracy, w tym spowodowaną chorobą wymagającą rehabilitacji leczniczej, przysługuje jej wydłużenie kryterium wieku o okres nieobecności, gdzie okres ten nie może być dłuższy niż 2 lata)

c) stanowią kadrę dydaktyczną uczelni tj:

  • są nauczycielami akademickimi w rozumieniu ustawy o szkolnictwie wyższym

       lub

  • posiadają z UPP umowę cywilno – prawną na prowadzenie dydaktyki minimalnie na okres roku akademickiego, w ramach którego planowane jest dla niego/niej udział w projekcie

 

2. Co oznacza dzień rozpoczęcia udziału w Projekcie?

Na potrzeby procesu rekrutacyjnego oraz zachowania równego oceniania złożonych zgloszeń dzień rozpoczęcia udziału w projekcie = dzień ogłoszenia listy rankingowej, na której znalazło się nazwisko kandydata.

 

3. W jakim terminie projekt został zaplanowany?

Okres trwania projektu został zaplanowany w terminie: 01.10.2018 r. - 30.09.2020 r.

 

4. Jakie formy wsparcia przewidziano w Projekcie?

Projekt zakłada udział Uczestników/czek Programu w kompleksowym wsparciu mającym na celu podniesienie ich kompetencji dydaktycznych.

Uczestnik/czka Programu ma możliwość odbycia indywidualnych spotkań z Career Coachem, uczestnictwa w specjalistycznych szkoleniach, wyjazdu do zagranicznych uczelni oraz podniesienia swoich umiejętności językowych. Ścieżka wsparcia programu składa się z 8 części:

I. Rekrutacja

II. Wstępny bilans kompetencji

(indywidualne spotkanie z Career Coachem, test predyspozycji zawodowych)

III. Kurs innowacyjnych kompetencji dydaktycznych.

IV. Indywidualna Ścieżka Wsparcia (udział w specjalistycznych szkoleniach z dziedziny innowacyjnych umiejętności dydaktycznych, umiejętności informatycznych, zarzadzania informacją oraz prowadzenia dydaktyki w języku obcym)

V. Prowadzenie zajęć dydaktycznych i wykorzystywanie nowych umiejętności przez min. 1 semestr od ukończenia szkolenia.

VI. Coaching kompetencji (realizowany jednocześnie na etapie IV i V)

VII. Końcowy bilans kompetencji

(podsumowanie umiejętności osiągniętych w trakcie programu)

VIII. Superwizja

(obserwacja sposobu prowadzenia zajęć, indywidualne spotkanie z Superwizorem)

Szczegółowe informacje zawarto w Przewodniku po Projekcie.

 

5. W jaki sposób przebiega rekrutacja?

Rekrutacja została przewidziana w dwóch edycjach, zimowej i letniej.

Wszystkie aktualne terminy i kolejność postępowania rekrutacyjnego można odnaleźć w dziale REKRUTACJA.

 

6. W jaki sposób aplikować do Projektu?

Istnieją dwie możliwości wypełnienia i dostarczenia formularza rekrutacyjnego:

  • on-line zamieszczonego na stronie internetowej Projektu
  • w formie papierowej do Biura Projektu.

 

7. Jakie dokumenty muszę złożyć, by zostać Uczestnikiem Projektu?

W zależności od etapu rekrutacji:

a) rekrutacja:

  • formularz rekrutacyjny (on-line zamieszczony na stronie internetowej Projektu) lub papierowej jeżeli nie ma innej możliwości

b) zakwalifikowanie do projektu

  • podpisana umowa udziału w projekcie (załącznik nr 1 do regulaminu)
  • formularz udziału w Projekcie (załącznik nr 2 do regulaminu)
  • podpisane oświadczenie Uczestnika Projektu w sprawie RODO (załącznik nr 3 do regulaminu)
  • podpisane oświadczenie o dyspozycyjności (załącznik nr 4 do regulaminu)

 

8. Co oznacza 1h szkolenia?

Pojęcie 1 godziny w Projekcie posiada dwa znaczenia:

  • w przypadku szkoleń grupowych (kurs innowacyjnych kompetencji dydaktycznych, innowacyjne umiejętności dydaktyczne, umiejętności informatyczne i zarzadzania wiedzą, prowadzenie dydaktyki w języku obcym) 1h oznacza jedną godzinę szkoleniową czyli 45 minut
  • w przypadku indywidualnych form wsparcia (wstępny i końcowy bilans kompetencji, coaching kompetencji oraz superwizja) 1h oznacza jedną godzinę zegarową czy 60 minut.

 

9. Czym jest edycja szkolenia?

Edycja szkolenia oznacza jego krotność występowania w Projekcie.

Dla przykładu szkolenie pn. "Grywalizacja – innowacja w edukacji" posiada 2 edycje. Oznacza to, że w ciągu całego okresu trwania programu zaplanowano dwukrotne przeprowadzenie tego kursu, ale dla dwóch różnych grup Uczestników/czek Programu.

 

10. Jak liczne są grupy szkoleniowe?

Średnia liczba Uczestników/czek jednego szkolenia waha się między 12 a 15 osób, dla lektoratów średnia liczba uczestników to 3-8 osób w zależności od języka obcego. Liczność grupy uzależniona jest od zainteresowania danym szkoleniem.

 

11. Jak interpretować pojęcia statusu na rynku pracy?

Uczestnikiem/czką Programu może zostać tylko i wyłącznie osoba stanowiąca kadrę dydaktyczną Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. W związku z chęcią umożliwienia udziału możliwie dużej ilośći osób, na potrzeby Projektu wprowadzone zostały następujące definicje:

  • osoba pracująca - osoba powyżej 15 roku życia wykonujące pracę przynoszącą zarobek lub dochód, osoby na urlopie macierzyńskim
  • osoba bierna zawodowo - osoba powyżej 15 roku życia, niepracująca oraz nie będąca osobą bezrobotną. Do grona osób biernych zawodowo zaliczyć można  m.in. osoby przebywające na urlopie wychowawczym.

Osoby, przebywające na urlopie macierzyńskim, rodzicielskim czy wychowawczym mogą zostać Uczestnikiem/czką Projektu pod warunkiem, iż będą posiadały umowę z UPP oraz oświadczą, że ich nieobecność w pracy zakończy w terminie pozwalającym na prowadzenie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem zdobytych kompetencji podczas Projektu.

WYDZIAŁY