Formalności związane z wystawieniem legitymacji elektronicznej doktoranta wymagają posiadania indywidualnego konta w systemie informatycznym HMS.
Doktoranci niebędący absolwentami UPP proszeni są o zgłoszenie się do Ośrodka Informatyki (budynek główny UP, 2 piętro, pokój 271) w celu uzyskania dostępu do Wirtualnego Dziekanatu.
Doktorant posiadający ww. konto :
- przesyła dane niezbędne do wystawienia legitymacji do administratora SELD, tel. 61 848-7083, email: legitymacje@up.poznan.pl
- dokonuje wpłaty w wysokości 22.00 zł na indywidualne konto (szczegóły w zakładce „Moje finanse” w Wirtualnym Dziekanacie),
- zamieszcza fotografię w postaci cyfrowej, w Wirtualnym Dziekanacie w ścieżce „moje dane” -> „edycja”.
UWAGA Absolwenci UPP ! Państwa poprzednie zdjęcie funkcjonuje w systemie informatycznym HMS. Jeżeli legitymacja ma być wystawiona z nowym zdjęciem to proszę umieścić nowe zdjęcie w Wirtualnym Dziekanacie i dodatkowo poinformować mailowo o tym fakcie administratora SELD legitymacje@up.poznan.pl
Podstawa prawna:
Wymagania dotyczące fotografii cyfrowej
Zdjęcia do elektronicznej legitymacji doktoranckiej muszą spełniać wymagania określone przy wydawaniu dowodów osobistych:
- zdjęcie bez nakrycia głowy, bez okularów z ciemnymi szkłami, głowa na wprost,
- osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografie przedstawiające osobę z nakryciem głowy,
- dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączenia fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności,
- dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączania fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności
- do wspólnoty wyznaniowej.
- Wymagania określone przez proces personalizacji legitymacji:
- szerokość: 236 pikseli (px), wysokość: 295 pikseli (px) i rozdzielczość: 300 punktów na cal (dpi) w formacie: JPG.
- jako nazwę pliku należy wpisać Nazwisko_Imię_Pesel.jpg (np. Nowak_Anna_13274293423.jpg).
- zdjęcie musi być wyraźne (niedopuszczalne jest w szczególności zdjęcie zamazane, „za mgłą”, z efektami graficznymi, powiększone i zniekształcone)
- całe "popiersie" musi znajdować się na zdjęciu (nie może być poucinane)
- fotografia musi być w kolorze.
Uwaga! Zdjęcie niespełniające wymagań określonych powyżej zostanie odrzucone i tym samym legitymacja nie zostanie wydrukowana.
Duplikat legitymacji elektronicznej
Prośbę o wyrobienie duplikatu Elektronicznej Legitymacji Doktoranckiej można składać osobiście w pokoju 122, budynku głównego Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu w dniach:
Wtorek 9:00 - 14:00
Piątek 9:00 - 14:00
lub
drogą mailową na adres: legitymacje@up.poznan.pl
W temacie wiadomości proszę wpisać „Duplikat legitymacji doktoranckiej”, natomiast w treści podać powód wyrobienia duplikatu, oraz imię, nazwisko, wydział oraz pesel.
Wyrobienie duplikatu elektronicznej legitymacji doktoranckiej kosztuje 25.50 zł (w przypadku zgubienia, kradzieży, zniszczenia, nieprawidłowych danych lub innych zdarzeń wynikających z winy doktoranta) oraz 17.00 zł (w przypadku zmiany danych osobowych).
Powyższa kwota pojawi się w zakładce "Moje finanse" kilka dni po powiadomieniu administratora SELD o chęci wyrobienia duplikatu legitymacji. Wpłaty proszę uiszczać na podstawie przypisu w Wirtualnym Dziekanacie, na indywidualne konto.