4 października br. odbyło się pierwsze spotkanie Komisji Rektorskiej ds. przygotowania projektu Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu dostosowanego do ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Komisja Rektorska powołana została Zarządzeniem Rektora UPP nr 95/2018 z dnia 27 września br. pod przewodnictwem prof. dra hab. Grzegorza Skrzypczaka, a w jej składzie znajdują się:
prof. dr hab. Andrzej Czerniak
prof. dr hab. Roman Gornowicz
prof. dr hab. Jan Kryszak
prof. dr hab. Cezary Mądrzak
prof. dr hab. Jerzy Smardzewski
prof. dr hab. Krzysztof Szoszkiewicz
dr hab. Karolina Pawlak, prof. nadzw.
dr hab. Mariusz Sojka, prof. nadzw.
dr hab. Wojciech Antkowiak
dr hab. Hanna Dorna
dr hab. Małgorzata Majcher
dr hab. Edward Roszyk
dr hab. Izabela Szczerbal
dr hab. Tomasz Szkudelski
dr inż. Wojciech Juzwa
dr inż. Łukasz Matwiej
mgr inż. Marek Klimecki
mgr inż. Marlena Wojnowska
mgr Wojciech Janik
mgr Sławomir Polański
Izabela Pańczyk
Na Sekretarza Komisji powołany został mgr Łukasz Dąbkowski.
Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (nazywana również Konstytucją dla Nauki czy Ustawą 2.0) weszła w życie 1 października br. i zastępuje: ustawę prawo o szkolnictwie wyższym, ustawę o zasadach finansowania nauki, ustawę o stopniach i tytule naukowym, a także ustawę o kredytach i pożyczkach studenckich. Zgodnie z nową ustawą uczelnie mają rok na opracowanie i przyjęcie nowego statutu. Statuty wchodzą w życie z dniem 1 października 2019 r.