W dniach 19-20 marca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się największe w Polsce Targi Wyposażenia i Sprzętu Laboratoryjnego LAB EXPO. Były doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i wiedzy oraz nawiązywania kontaktów pomiędzy przedstawicielami świata biznesu i nauki.
Podczas targów można było zapoznać się z działalnością instytutów naukowych, ośrodków badawczych czy jednostek certyfikujących oraz poznać ofertę producentów i dystrybutorów aparatury, systemów informatycznych, rozwiązań technologicznych.
W drugim dniu targów odbyła się konferencja przygotowana przez pracowników Wydziału Nauk o Żywności i Żywieniu UPP pt. „Jakość żywności – od producenta do konsumenta”. Zaprezentowano osiem bardzo interesujących wykładów, podczas których zapoznano audytorium z zagadnieniami dotyczącymi kontroli żywności, jej roli, znaczeniu analityki, zastosowaniu różnych metod, w tym proteomki w badaniu autentyczności żywności czy też wykorzystaniem metody kropek kwantowych w analityce żywności. Jeden z wykładów poświecono zagadnieniu zanieczyszczeń procesowych w tłuszczach spożywczych, nawiązując do aktualnych trendów w produkcji żywności. Duże zainteresowanie wzbudziły prelekcje poświęcone roli sztucznej inteligencji w analizie żywności czy technik mikroskopowych w analizie produktów spożywczych.
Zgromadzona publiczność z uwagą i zaciekawieniem wysłuchała wykładów poświęconych projektowaniu żywności dla spersonalizowanej diety czy też owadom jadalnym jako składnikom żywności oraz determinantom ich wykorzystania jako substytutu białka w produktach żywnościowych.
Przez cały czas trwania targów w strefie expo można było odwiedzić stoisko UPP, reprezentowane przez Uczelnianą Poradnię Dietetyczną, Koło Naukowe Technologów Żywności oraz Koło Naukowe Dietetyków, zapoznać się z różnymi dietami, recepturami prozdrowotnych posiłków i przekąsek, zanalizować skład masy ciała, porozmawiać o dobrych praktykach żywieniowych czy też posmakować specjałów m.in. z zastosowaniem mączki ze świerszczy.
Wydarzenie odbyło się pod patronatem JM Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu Krzysztofa Szoszkiewicza.
Dział Marketingu i Komunikacji