Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Uniwersytecka przestrzeń przyjazna rodzicom | Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

Uniwersytecka przestrzeń przyjazna rodzicom

Coraz częściej w przestrzeniach uniwersyteckich przebywają studenci i studentki, którzy łączą zdobywanie wyższego wykształcenia z rolą rodzica. Stworzenie na uczelni warunków wspierających równoczesne pełnienie obu tych funkcji to potrzeba, na którą wskazywały m.in. wyniki badania z zakresu równego traktowania w miejscu pracy i nauki. Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu odpowiada na te potrzeby poprzez zaproponowanie miejsc przystosowanych dla rodziców z małymi dziećmi. 

 

 

Inicjatywa utworzenia zacisznego kącika do karmienia czy miejsca z przewijakiem była wspierana między innymi przez Pełnomocniczkę Rektora ds. Społecznej Odpowiedzialności i  Centrum Wsparcia i Rozwoju. Ostatecznie, udało się pozyskać środki na stworzenie warunków do studiowania dla rodziców małych dzieci w ramach projektu "Doskonałość dydaktyczna uczelni”. „Zakupione zostały przewijaki naścienne oraz wyciszające fotele, które mogą służyć do karmienia. Wraz z dotychczas zaaranżowanymi strefami relaksu, tworzą one przytulne zaciszne miejsca, by na dłuższą chwilę odseparować się od dźwięków otoczenia, wyciszyć siebie lub małe dziecko” – tłumaczy Karolina Salis-Maciejewska, kierowniczka Centrum Wsparcia i Rozwoju. 

 

Z przewijaków można skorzystać na parterze głównego budynku Uniwersytetu (Collegium Maximum). Zostały zamontowane w przestronnych kabinach zarówno w toalecie damskiej, jak i męskiej. „Przewijaki to nie tylko wygoda dla rodziców-studentów, ale również przejaw troski o komfort studiowania. Wprowadzenie tych udogodnień pokazuje, że Uniwersytet dba nie tylko o rozwój intelektualny, ale również o codzienne potrzeby swojej społeczności akademickiej” – dodaje Karolina Salis-Maciejewska. 

 

Kolejnym aspektem inwestycji w przestrzeń przyjazną rodzicom są specjalne fotele, które znalazły swoje miejsce również w Collegium Maximum i w Biocentrum, służą jako miejsce do karmienia niemowląt, ale również mogą z nich korzystać osoby nadwrażliwe, które potrzebują momentu wyciszenia i odseparowania od zgiełku uczelnianego życia. To czynnik istotny dla zachowania zdrowia psychicznego studentów i jasny sygnał, że uczelnia staje się miejscem otwartym i dostosowanym do różnorodności potrzeb swojej społeczności. 

 

Wprowadzenie opisanych udogodnień to kolejny krok w stronę tworzenia bardziej przyjaznej, elastycznej i zróżnicowanej przestrzeni edukacyjnej. Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu pokazuje, że rozumie i szanuje różnorodność sytuacji życiowych swoich studentów, czyniąc naukę bardziej dostępną dla wszystkich. To inwestycja nie tylko w wygodę rodziców-studentów, ale także w budowanie atmosfery zrozumienia i wsparcia na terenie uczelni. 

 

Projekt „Doskonałość Dydaktyczna Uczelni” został zrealizowany na podstawie oferty złożonej w związku z Zaproszeniem Ministra Edukacji i Nauki w ramach projektu pozakonkursowego pt. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 

 

Iwona Cieślik

Rzeczniczka prasowa UPP

​​​​​​​ ​​​​​​​

WYDZIAŁY