Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Innowacyjne Umiejętności Dydaktyczne | Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

Innowacyjne Umiejętności Dydaktyczne

SZKOLENIA PROPONOWANE W OBSZARZE

INNOWACYJNE UMIEJĘTNOŚCI DYDAKTYCZNE:

 

1. Wystąpienia publiczne, retoryka, erystyka, prowadzenie dyskusji i debat, nowoczesna dydaktyka

 

Czas trwania szkolenia: 16h

Ilość edycji: 2

Program szkolenia ma na celu zwiększenie swobody wypowiadania się i prowadzenia zajęć dydaktycznych przez Uczestnika/czkę Programu. W jego trakcie trenerzy przybliżą sztukę tworzenia dobrego wrażenia, nawiązywania kontaktu ze słuchaczami, angażowania ich do dyskusji i aktywnego udziału w prezentacji. Uczestnicy/czki Programu dowiedzą się m.in. w jaki sposób opanować tremę, jak gesty odczytywane są przez słuchaczy, w jaki sposób pozyskać feedback oraz czym jest Storytelling i jak wykorzystać go w codziennej pracy.

 

2. Nowoczesne graficzne formy notowania, prezentowania i przekazywania informacji oraz tworzenia przekazu pisemnego

 

Czas trwania szkolenia: 16h

Ilość edycji: 2

Szkolenie skierowane w szczególności do dydaktyków, którzy w swojej codziennej pracy przekazują wiedzę przy wykorzystaniu grafik i aktywnego prezentowania informacji np. na wykresach i diagramach. Kurs pozwoli na poznanie najefektywniejszych technik pracy z flipchartem, metod graficznych jak np. mapy myśli czy technika słów. Szkolenie ma na celu zwiększenie umiejętności Uczestników/czek Programu w zakresie tworzenia kreatywnych materiałów dydaktycznych oraz wyjaśniania skomplikowanych pojęć przy wykorzystaniu grafik.

 

3. Zastosowanie myślenia projektowego (design thinking) w dydaktyce

 

Czas trwania szkolenia: 32h

Ilość edycji: 2

Kurs dedykowany wszystkim, którzy nie boją się odważnych i innowacyjnych rozwiązań. W jego trakcie Uczestnicy/czki Programu zapoznają się z metodami prowadzenia grup, tworzeniu innowacji oraz generowaniu pomysłów. Dydaktycy mogą dowiedzieć się jakie narzędzia jeszcze lepiej pobudzą słuchaczy do działania oraz w jaki sposób uatrakcyjnić prowadzone przez siebie zajęcia.

 

4. Nauczanie metodą rozwiązywania problemów (problem-based learning)

 

Czas trwania szkolenia: 32h

Ilość edycji: 2

Pozycja obowiązkowa dla wszystkich osób stanowiących kadrę dydaktyczną, które podczas swojej codziennej pracy prowadzą ćwiczenia, warsztaty oraz wykłady. Metoda problem based learning pozwala na aktywizowanie wszystkich uczestników zajęć w rozwiązywanie przez nich realnych problemów związanych z omawianym zagadnieniem. Oferowane szkolenie pozwoli na zdobycie wiedzy z organizacji pracy w zespołach projektowych, tworzenia samouczków dla słuchaczy czy technik oceny oraz badania postępów grupy.

 

5. Grywalizacja - innowacja w edukacji

 

Czas trwania szkolenia: 24h

Ilość edycji: 2

Szkolenie skupia się na obszarze wykorzystywania grywalizacji podczas prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jest pomocnym narzędziem aktywizacji pracy grupy, prowadzenia zajęć projektowych oraz warsztatowych w niestandardowej formie. Kurs pozwala poznać techniki tworzenia scenariusza grywalizacyjnego, metody nagradzania, premiowania jak i dopasowania typologii metody w zależności od grupy docelowej.

 

6. Szkoła tutorów

 

Czas trwania szkolenia: 64h

Ilość edycji: 1

Szkoła tutorów charakteryzuje się indywidualnym podejściem do podopiecznego. Przykuwa uwagę do bezpośredniej pracy nauczyciela z uczniem. Proponowane szkolenie ma na celu przybliżenie metody, poznanie technik wyznaczania celów, umiejętności motywowania do samodzielnego uczenia się oraz poszerzania swojej wiedzy. Dzięki udziale w kursie Uczestnik/czka Programu pozna techniki formułowania pytań, sposoby oceniania jak i rozmowy z podopiecznymi.

 

7. Wyjazdy zagraniczne typu job shadowing

 

Czas trwania szkolenia: max.21 dni

Ilość edycji: 1

Wyjazd zagraniczny typu "job shadowing" ma na celu obserwację sposobu prowadzenia zajęć dydaktycznych na innych uczelniach poza granicami kraju. Staż musi mieć charakter dydaktyczny, nie może być przeznaczony na prace naukowe. Uczestnik/czka  Programu samodzielnie nawiązuje kontakt z potencjalną instytucją goszczącą, przy zastrzeżeniu, że uczelnia zagraniczna posiada wyższą ocenę w międzynarodowych rankingach niż macierzysty uniwersytet. Uczestnikowi/czce Programu przysługuje pokrycie kosztów transportu oraz dieta na okres przebywania poza granicami kraju.

Szczegóły dotyczące realizacji wyjazdu zagranicznego dostępne są w REGULAMINIE UDZIAŁU W PROJEKCIE.

WYDZIAŁY