Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Działania Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu jako dobre praktyki w podsumowaniu projektu Asystent studenta z ASD | Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

Działania Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu jako dobre praktyki w podsumowaniu projektu Asystent studenta z ASD

Miło nam poinformować, że zainicjowane przez Centrum Wsparcia i Rozwoju oraz realizowane dzięki zaangażowaniu wielu osób pracujących w naszym Uniwersytecie rozwiązania wspierające funkcjonowanie studentów w spektrum autyzmu zostały uznane za warte naśladowania przez inne uczelnie. 

 

 

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu jest wśród 24 uczelni w Polsce, które przystąpiły do projektu pt.: „Asystent studenta z ASD” realizowanego przez DGA Spółkę  Akcyjną w partnerstwie z Fundacją Sowelo, współfinansowanego jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 (POWR.04.01.00-IZ.00-00-027/20), Działanie 4.1 Innowacje społeczne. 

Celem projektu była poprawa sytuacji osób w spektrum autyzmu, poprzez wdrożenie na uczelni innowacji Tłumacz/Adwokat społeczny – asystent osoby z ASD”. Dla osób w spektrum autyzmu proces studiowania jest jednoznaczny z podjęciem wielu wyzwań. Mimo znakomitych często zdolności pamięciowych, pasji do szczegółowego badania i poszerzania wiedzy w określonych dziedzinach i wytrwałości w dążenia do celu, trudno im odnaleźć się w ogólnie przyjętym za normę rozumieniu świata społecznego.  Konsekwencją tego jest odczuwanie lęku w sytuacjach społecznych, trudności we współpracy z innymi, opór przed zmianami i silne przeżywanie konieczności adaptacji do nowych warunków. 

Dokładamy wszelkich starań, aby rozwiązania wprowadzone w Uniwersytecie Przyrodniczym jako wynik realizacji projektu dawały osobom w spektrum autyzmu studiującym na naszej Uczelni poczucie bezpieczeństwa. Rozwiązania te oraz wszystkie inne inicjatywy sprzyjające budowaniu świadomość funkcjonowania osób w spektrum powodują, że jako wspólnota akademicka otwieramy się neuroróżnorodność. Dziękujemy, że możemy robić to wspólnie!!! 

 

Zachęcamy do zapoznania się z raportem podsumowującym projekt,STUDENT NEURORÓŻNORODNY W PROCESIE STUDIOWANIA. Podręcznik dobrych praktyk (inkubatorwielkichjutra.pl) w którym opisane zostały działania Uniwersytetu Przyrodniczego oraz materiałami upowszechniającymi wiedza na temat potrzeb osób z ASD

 

w imieniu Zespołu Centrum Wsparcia i Rozwoju
Magdalena Maćkowiak

 

 

 

WYDZIAŁY